ציר פילדלפי: צורך אמיתי או אינטרס פוליטי.

 הדיון הציבורי בישראל הוא מתחת לכל ביקורת.

העיתונאים הם בדרך כלל חבורה של דבילים חסרי מושג אין להם את היכולת והגישה לבדוק דברים אלא דרך בעלי עניין ושני הצדדים הפוליטיים עושים בזה שימוש כאשר כל צד מפעיל את התועמלנים שלו. יש כמה יוצאים מהכלל כמובן.

הציבור נוטה לחשוב שהקצונה הבכירה תמיד דוברת אמת ושהאינטרסים הפוליטיים או הכלכלים של הצד שהחונטה המטכ"לית חפצה ביקרו לא באים לידי ביטוי בסקירות שמעניקים הקצינים למערכות הפיקוח הפוליטיות.

רוב הדיונים הצבאיים הם מסווגים, אם אתם שואלים אותי הסיבה שהכל מסווג היא שהציבור לא יבין איזה מטומטמים מנהלים את קודשי הקודשים של מדינת ישראל, כתוצאה בציבור תמיד חסרה אינפורמציה לדיון מושכל.

בימים אלו, אחד הדיונים הציבוריים עוסק בשאלת ציר פילדלפי. הציבור מנסה לפענח על סמך האינפורמציה החסרה שבידיו האם ההתעקשות של ראש הממשלה נתניהו על נוכחות ישראלית בציר פילדלפי היא מהותית או שמא ראש הממשלה נתניהו נוהג בציניות ומעדיף את האינטרס הפוליטי שלו על חיי החטופים וציר פילדלפי הוא רק התרוץ.

כשחסרה לי פרספקטיבה לשפוט בנושא מסויים אני מנסה להרחיב את נקודת המבט שלי ומשתמש בהיסטוריה בשביל להרחיב את נקודת המבט.

ב17 לאוגוסט 2005 החל צה"ל לממש את תוכנית הממשלה שכולנו מכירים בתור תוכנית ההתנתקות.

כחלק מהערכות לביצוע דנה וועדת חוץ וביטחון בעתידו של ציר פילדלפי

ביום ראשון ה 24 ליולי 2005 מופיע ראש אמ"ן האלוף אהרון זהבי פרקש לפני הוועדה.  יובל שטייניץ הוא יו"ר הוועדה אז.

פרקש נשאל האם יש הברחות ממצרים לעזה העוברות דרך ציר פילדלפי. פרקש משיב כהאי לישנא: "מאז תחילת השנה לא הוברח ולו כלי נשק אחד לתוככי הרצועה משטח מצרים באזור ציר פילדלפי."

יום למחרת ביום שני ה-25 ליולי מופיע ראש השב"כ יובל דיסקין לפני הוועדה ונשאל את אותה השאלה, התשובה שלו מהממת את כולם: "ישנה בהחלט פעילות מואצת של הברחת כלי נשק. אנו יודעים על כך שהרבה כלי נשק הוברחו באחרונה דרך ציר פילדלפי לשטחי הרשות"

יום אחרי הופעתו של דיסקין לפני וועדת חו"ב,  ביום שלישי ה 25 ליולי שנת 2005 מופיע שר הביטחון מופז לראיון בערוץ 1. מופז מצהיר שמדינת ישראל החליטה לסגת מציר פילדלפי. מועד הנסיגה מהציר נקבע עד סוף אוקטובר.

מה עשוי להסביר את הפער בין העדות של זאבי-פרקש לעדותו של דיסקין לפני אותה וועדה? ובכן - דיסקין כפוף לראש הממשלה, ואילו זאבי פרקש כפוף לחלוץ שמונה לרמטכ"ל לאחר שבניגוד לקודמו יעלון תמך בהתנתקות.

הרמטכ"ל המכהן באותה עת הוא דני חלוץ, שהחליף את יעלון בראשון ליוני, אין סיכוי שההופעה של זאבי פרקש לפני הוועדה ותוכן דבריו לא מקובלים על הרמטכ"ל חלוץ. חלוץ ופרקש בוחרים לשקר לנציגי הציבור שאחראים על הפיקוח על הצבא בשביל לקדם את העמדה הפוליטית שהמערכת חפצה ביקרה, הם יודעים שאמירת האמת תביא לרעש ציבורי אדיר ולכן בוחרים לשקר למנגנוני הפיקוח.

ביום שני הראשון לאוגוסט כמה ימים מאוחר יותר יוצא ראש האגף המדיני בטחוני האלוף במיל' עמוס גלעד למצרים בשביל לסכם את הפרטים. המצרים מתחייבים שהם "יעשו ככל יכולתם"  להפסיק את ההברחות דרך מרחב פילדלפי.

למרות המאמצים המצריים, משמש מאז ציר פילדלפי כצינור החמצן העיקרי להעברת נשק. בהתחלה לכלל הרשות ומאוחר יותר לאחר ההפיכה הפנים פלסט' לחמאס ולגא"פ.

הנשק והאמצעים שבהם נעשה שימוש בחטיפת גלעד שליט? ןבכן  בסבירות רבה הגיע מהמנהרות בציר פילדלפי.
הרקטות שנורות לכם על הראש? חלק ביצור עצמי אבל חלק גדול מגיע מפורק מועבר דרך מרחב ציר פילדלפי ומורכב על ידי אנשי החמאס והגא"פ.

זאבי פרקש שיקר לוועדת חו"ב. הוא רחוק מלהיות הקצין הבכיר היחיד שנהג כך או נוהג כך גם בימים אלו.

אם זה לא היה מספיק ברור:  מרחב ציר פילדלפי הוא עורק החימוש העיקרי לראשות הפלסט׳ מתחילת שנות ה 2000 בשיתוף פעולה מלא של גורמים בצבא המצרי עוד מימי מובראק.

ההתעקשות להישאר בציר איננה גחמה אישית של נתניהו ולא מדובר במימוש מניעיו הפוליטיים, מדובר בצינור התחמושת העיקרי של הרשות הפלסט' כולה ומאוחר יותר החמאס- גא"פ (תחת אירגון איראני) ורצועת עזה בלבד. 



Popular posts from this blog

סיפורו של החמאס. פתח הדברים יחסי ארה"ב - קטאר.

שובה של עסקת הצוללות - המקורית

רקוויאם לראש שב"כ