תקיפת המנע הישראלית בלבנון.....

התוצאה העיקרית של התקיפה : מחזירה את חיזבאללה לגודל הטבעי שלו, מבהירה לנסראללה שאירגונו חדיר מאוד למודיעין הישראלי וצה"ל מסוגל לפגוע בו כל מקום שייבחר כמעט בכל רגע נתון.

התקיפה מבודדת את סינוואר שהמתין למלחמה אזורית מעקרת את הציפייה שלו מתוכן ומקרבת עסקת חטופים בתנאים שטובים יותר לישראל. זה עוד ייקח זמן, זה לא יקרה מחר בבוקר חלק מהחטופים לא יחזרו, אבל חובה ללחוץ על דוושת הגז ולהגדיל את הלחץ הצבאי על סינוואר וחיזבאללה תוך שמירה על האינטרסים הבטחוניים של מדינת ישראל, הסכם / הסדרה זה לא אחד מאותם אינטרסים ביטחוניים.

המשמעות היא שאסור בתכלית האיסור לסגת משני הצירים ברצועה: פילדלפי ונצרים וחובה לפנות את כלל תושבי צפון הרצועה דרומה. הדרך הכי נוחה לפינוי היא  מאזור הומניטרי לאזור הומניטרי עד שיעברו את ציר נצרים דרומה.  את זרועות התמנון האיראני חובה לגדוע, הרבה יותר קל לעשות את זה אל מול החמאס.  או כמו שבנט קרא לזה: לגדוע את כפות החתול. מה יש לבנט נגד חתולים? אלוהים יודע. 

גם בצפון חובה להמשיך עם הלחץ. בתקופה האחרונה מישהו הגדיל את האש מתחת לסיר החיזבללאי וחובה להמשיך. אחרי 20 שנות הזנחה הפרויקט החיזבבלאי גדל לממדים מפחידים. 

יש קבוצה של עיתונאים מתלהמים שששים אלי קרב. כדאי להזכיר לכולם: מלחמה זה חרא אנשים מאבדים בה חיים. "וכל הנשאר מתחת לרף המלחמה ומרחיב את הנזק לחיזבאללה הרי זה משובח". בניינים אפשר לבנות מחדש, חיים קצת קשה להחליף. 

חלק מהעיתונאים ואנשי הציבור מגדילים לעשות מתלהמים ותובעים את תקיפת ביירות והתשתית הלבנונית. ראיתם פעם איך קיפודים עושים אהבה? לאט לאט ובזהירות. סתכלו על סקרי דעת קהל מלבנון: הלבנונים לא תומכים במעשי החיזבאללה. תקיפה של יעדי תשתית תביא את אותם לבנונים "להתאגד סביב הדגל",  תגדיל את התמיכה בחיזבאללה כמגן לבנון ותקשה על ישראל במהלכיה. כבר היינו בסרט הזה ולכן תקיפת תשתית טקטית שמשרתת בעיקר את חיזבאללה בהחלט כן, ותקיפת יעדי תשתית אסטרטגים בהחלט לא.  

אני רואה שאנשים שואלים למה לא ביצעו פעולה שכזו קודם...אז מכת מנע לא מוציאים כלפי שלוש רקטות שפרוסות על מדרון אחורי ליד חאלוסית א-תחתא.  במידה רבה האוייב הוא זה שקובע את מועדה של תקיפת מנע על ידי סיום ההכנות שלו. חיזבאללה סיים את ההכנות לתקיפה משמעותית וחטף.

אין ארוחות חינם. יהיה מחיר לשלם על צעדי ישראל בצפון, כולל שהיה ארוכה יותר של תושבי הצפון מחוץ לביתם לעוד תקופת זמן, אבל לבנה אחרי לבנה צה"ל משמיד את היכולות ההתקפיות של חיזבאללה וזה עבודה סיזיפית להשמיד את הכל. 

בצפון ,למרות חוסר הנוחות הנגרם לתושבי הצפון המפונים והמראה המאוד לא מלבב של חבל ארץ שרוף, המשוואה היא כסף מול הסרת איום קיומי. לתקן את מה שמערכת הביטחון הזניחה כיוון שלא הבינה מה קורה סביבה ייקח זמן.

נזכיר רק שפינוי הצפון זאת אחת המסקנות ממלחמת לבנון 2 עליה חתום הרמטכ"ל חלוץ. כשאתם שומעים את הג'נרלוס הישראלים מדברים נגד עצם הפינוי תזכרו שהם כולם היו בעד פיתוח תוכנית פינוי והמליצו על יישומה.

מישהו זוכר את תחזיות מערכת הביטחון על הבדלי אינטרסים בין הרוסים לאיראנים בסוריה ושעוד שניה הרוסים מוציאים לנו את הערמונים האיראנים מהאש הסורית? זאת הייתה הדעה הרווחת בזמן כהונת הרמטכ"ל אייזנקוט. בזמן הרמטכ"ל כוכבי מערכת הביטחון הייתה בטוחה שהרוסים עוד שניה מתפנים מטרטוס וחוזרים למוסקווה. הקצינים האלה אף פעם לא מצליחים להבין מי מזיז להם את הגבינה (אל תדאגו הם לא יתנו לאיש להזיז להם את הפנסיה)

נתניהו משחק שח רב ממדי אל מול:  איראן, חיזבאללה, סינוואר, המפרציות, הסעודים, המצריים, האמריקאים, הקטארים וקהל המחאה. הוא עושה את זה כמעט לבד כנגד המון לחצים: מעיכוב חימושים הגנתיים ע"י האמריקאים דרך איומים בפעילות דיפלומטית על ידי המצרים ועד לקריעת השמיכה שמכסה את החברה הישראלית על ידי קהל המחאה המקומי שכולל רמטכ"לים וקצינים סתומים אחרים (לאיפה נעלם גיא צור?) עד כה הוא עושה את זה בהצלחה.

כדאי לזכור שהסעודים מחזיקים את האמריקאים באזור הרגיש עם פקיעת ההסכם הפטרו-דולרי. הם לא יתקדמו עם הסכם חדש מול האמריקאים אלא אם יראו שהאמריקאים עומדים לצד בת בריתם - ישראל. לנושא יש חשיבות מיוחדת לסעודים כיוון שהאמריקאים לא עמדו לצידם אחרי התקיפה באבאקיק, כדאי לנצל את זה לטובתינו. 

ממשלות נתניהו קידמו את חזון הסכמי אברהם מ 2011, ההסכמים קודמו כיוון שמדינת ישראל הקרינה כוח: מדיני, כלכלי וצבאי (כולל עימות מאוד מתוקשר עם הממשל האמריקאי). הקרנת כוח נוספת היא הדרך היחידה לממש את הלבנה האחרונה של הסכמי אברהם: הסכם עם הסעודים ויצירת ברית סונית-מתונה כשישראל במרכזה אל מול איראן בתמיכה מערבית. ללא הכרעה חד משמעית אל מול החמאס הסעודים ילכו לרעות בשדות זרים.

ממשלת בנט שביטלה את הסכמי האנרגיה עם המפרציות לבקשת ממשל ביידן, ללא דיון אחד בקבינט או בממשלה פגעה משמעותית בהסכמי אברהם וחיזקה את מעמד הציר הרוסי-איראני באזור,  כל גלמי "אפס מרחק בינינו לבין האמריקאים": חולתא בנט לפיד איילת שקד, ובמיוחד כהנא לא מבינים את זה עד היום. 




Popular posts from this blog

סיפורו של החמאס. פתח הדברים יחסי ארה"ב - קטאר.

שובה של עסקת הצוללות - המקורית

רקוויאם לראש שב"כ