דוקטור רעל מאשים בבגידה.

הגיע אלי פוסט של רופא מסורוקה שמאשים קצינים ובמיוחד את קציני חיל האוויר בבגידה ושואל כמו לא מעט אנשים איפה היה חה"א 8 שעות.  באמת שאלה מעניינית אם חושבים על זה.

גבולות הידע והמודעות:
בשביל הרוב הגדול של האנשים גבולות ההבנה שלהם היא כמרחק אשר רואות עיניהם. יש כלי תעופה בשמיים, יש טייס בתוכו או מפעיל בקרון (אלו שיודעים שיש קרון) אז חיל האוויר בסביבה ויהיה בסדר. מעט מאוד אנשים ערים לכל הפסטיבל הלוגיסטי שמתרחש "מאחורה". 

בגדול הידע האנושי מתחלק לשלושה מעגלי תוכן:

א. הדברים שאנחנו יודעים
ב. הדברים שאנחנו יודעים שאנחנו לא יודעים
ג. הדברים שאנחנו לא יודעים שאנחנו לא יודעים.

בלי לגלוש פה לתאוריות מעולם הפסיכולוגיה והעצמה אישית האנשים היותר מודעים לעצמם מביננו יודעים שעולם התוכן הגדול שסביבם הוא זה של קבוצה ג': הדברים שאנחנו לא יודעים שאנחנו לא יודעים והסקרנים שביננו ילכו להרחיב את עולמות התוכן שלהם ויעשירו את עצמם בתחומי ידע חדשים וגם אז הם יגרדו רק את קבוצה ב'.  רכישה של עולם תוכן חדש מתחילה בשאלת שאלות.  אף אחד מאיתנו לא מסוגל לשאול שאלות על תחומים שהוא לא מבין בהם דבר ונדרש איזשהו בסיס ידע שיאפשר לנו לשאול שאלות.

לדוגמא  למה המטוסים של אל על משאירים שובל של כימיקלים באוויר וכמה מזיק לנו החומר. אם אתם לא עובדים באל על אתם לא יודעים איפה הסמנכ"ל מבצעים שלהם מחביא את חומרי הריסוס (והאלכוהול) בשטח השדה תעופה (ובאיזה שדה תעופה) ואתם גם לא מסוגלים לשאול אותו כמה זה מסוכן או מרווה וכמה הוא נהנה מלשתות את הוויסקי לבד. 

הרשתות הרגשיות (כל הזכויות שמורות @דותן רזילי) הפכו את כולנו למומחים בהכול ושוב לא נדרשת השכלה כלשהיא או ניסיון כלשהוא על מנת להכחיד את הכמטריילס של אל על לעסוק בלנצח מגפות או להביא שלום עולמי כשאתה טס לרוסיה בשבת.  

העיתונאי נדב אייל למשל הוא המומחה של הרשתות הרגשיות לגאו-אסטרטגיה פילינומית, תחום חדש שלא מחייב הבנה בשום דבר בשביל לבלבל את השכל ברשת, הוא רחוק מלהיות העיתונאי היחיד בתחום.

אבל...אני מקווה שנשארו אנשים הגיוניים בעולם שיודעים שמעגל הידע שלהם מאוד מצומצם והם אינם יודעים הכל, וננסה בעזרת שאלות (מנהג יהודי עתיק מליל הסדר) לענות על שאלת השאלות של אותו דוקטור מסורוקה בעזרת ובכן... כמה שאלות.

לפני שאני מתחיל הערה קטנה לבית החולים סורוקה : בין הרופא מדאע"ש לדוקטור המיילד שמאשים את כל העולם בבגידה אני הייתי מציע לכם: תבדקו את המים. החבר'ה שלכם קצת מחופפים.  

כיוון שלשכתו של נתניהו משלמת לי לפי מילה על הבאת ידע לציבור הרחב בואו ננתח את זה: השאלה שהדוקטור רעל שואל היא איפה היה חה"א 8 שעות.

מדינת ישראל היא מדינה קטנה ולכולנו יש חבר אחד טייס (או שניים).  בואו נניח שאחד האנשים שהדוקטור המכובד תייג לפוסט התרעלה שלו הוא טייס וותיק ואיש הגיוני והוא יכול אם הוא רק היה רוצה לענות על חלקים גדולים מהשאלות ששואל אותו דוקטור מסורוקה. שמו דויד.

דויד יכול (אם רק היה רוצה) לספר לדוקטור רעל באיזה שעה הכריז מח"א על מלחמה, מה המשמעויות של הכרזה כזו על כלים אנשים בסיסים טייסות ויחידות. תוך איזה קבועי זמן הקפיץ הזה שנקרא חיל האוויר נדרש להידרך ומה המשמעות של דריכת הקפיץ הבאמת גדול הזה על המצב בחזית, שיתופי פעולה עם צה"ל הגדול ועוד.

דויד גם יכול לספר לדוקטור גולם באיזו שעה יורה זיק ראשון תחמושת, באיזו נקודה הוא יורה אותה, האם זה זיק שנשאר שם מפעילות לילית או שזה זיק שמגיע מהזנקה. ואם דוד לא יכול לספר לדוקטור רעל כלום אז אני בטוח שיש קצין או שניים בחה"א שמסוגלים לענות על השאלות למשל: מח"א, הרמ"ט, מפקד בסיס פלמחים, מפקד בסיס רמון וכ"ו. הבנתם את הקטע, או שאני צריך להמשיך?

דויד גם יכול לספר לדוקטור רעל מהי הדממה, כמה זמן היא נקבעת מראש, לאורך כמה שנים חה"א מקיים הדממות באותם מועדים ועוד כהנה וכהנה. רק מילה לטובת אנשי המטה והתכנון תגידו באמת לא הבנתם שאם ההדממה היא בגדול באותם תאריכים כבר כמה עשרות שנים אז האויב יכול להבין מזה דבר או שניים:  על הלו"ז החיל אווירי,  על רמות הכוננות הצה"ליות?

דויד אם הוא יבחר גם יכול לספר לדוקטור רעל כמה מסוקים היו בכוננות, איפה הם מוקמו,  מתי הם הוקפצו ועל ידי מי, כמה זמן לקח להם להגיע לזירה, מה אורכו של הגבול העזתי, מה אורכו של הליקופטר, כמה באחוזים מאורכו של הגבול העזתי תופס הליקופטר, כמה פעמים המסוקים טסו הלוך חזור "למלא בטן", כמה שעות טסו הצוותים שלהם באותו יום וכ"ו 

ואם דויד ממש ירצה הוא יכול להתעסק בנגזרות האנושיות: כמה טייסים היו בבסיס לנוכח ההדממה, כמה זמן לקח להזניק צ"א לבסיס, מה המרחק הממוצע שהיה צריך לעבור איש צ"א בשביל להגיע לבסיס, מתי מגיעה לבסיס המאסה הגדולה של אנשי צ"א שהטלפון העיר אותם בבוקר ואמרו להם "מלחמה תגיע", איך השפיע על כל נושא החרום הסגירה של שדה דוב, האם הוכנו תוכניות לאיסוף בחרום (למשל יסעור שינחת בנקודה מסוימת X זמן אחרי הקפצה ויאסוף את האנשים)  האם הם מומשו. 

דויד יכול להתייחס לכל נושא הצוות הקרקעי ושוב לפרוט אותו לאין סוף שאלות כמו כמה מהם גרים בבסיס, כמה היו בבסיס באותו בוקר (הדממה זוכרים?) כמה גרים בעוטף עזה, כמה מהם חוו קרב קרקעי, כמה מהם הצליחו להגיע לבסיס ובאיזה שעה וכ"ו.

והאמינו לי שכמה שהפוסט הזה ארוך (כאורך הגלות אם אתם שואלים אותי)  לא נגעתי פה ב2% מכלל השאלות שצריך לענות עליהן לפני שאפשר להאשים מישהו בבגידה. 

דוקטור רעל שהפוסט הרעיל שלו זכה ל 288 שיתופים ו 585 חיבובים (באמת ככ הרבה מטומטמים בעולם?) יכול לנסות לחפש עוד מאות שאלות ותשובות שיתנו לו מענה הוליסטי לשאלה איפה היה חה"א 8 שעות או שהוא יכול להמתין בסבלנות עד שחה"א יפרסם את התחקיר המאוד מפורט שלו (במגבלות ביטחון מידע) לציבור מה שיקרה לדעתי בשבועיים שלושה הבאים.

ולכם החברים מסורוקה אני רוצה להגיד דבר אחד: אין לי בעיה שליד אשתי בחדר תהיה יולדת ערבייה, אבל בחיאתקו'ם מין תפאדא'לק אל תתנו לכזה דוקטור רעל לילד נשים.

השיח הרשתי הופך את הכל לשטוח, דוקטור רעל לא מבין שום דבר בכלי טיס הלוגיסטיקה שמתפעלת אותם או צבא, אם הוא היה בא אלי לאבחון (ואני לא רופא) הייתי שולח אותו הבייתה ורק מבקש ממנו שניה לפני שהוא הולך שיראה לי על הבובה איפה כואב לו שאני אוכל לתת לו שם עוד סטירה. מגיע לו.

ומילה לסיום: לאותם 1142 אנשי חיל האוויר שחתמו על מכתב הסרבנות ב21 ליולי 2023 צריך לשרוף את האצבעות של הרגליים.  אבל אל תטעו לרגע: הם אולי מטומטמים גמורים וגרמו נזק גדול כשצעדו בעיניים עצומות לרווחה אחרי החלילן הפרסי משכונת המשתלה אבל אף אחד מהם לא היה משתף פעולה עם האויב ביודעין ואף אחד מהם לא רצה במותם של 1200 נרצחי העוטף.

וזה נכון גם כלפי ממשלת ישראל. לטימטום הקולקטיבי שכולם הפגינו ביחד יש מחיר. הוא נורא.


Popular posts from this blog

סיפורו של החמאס. פתח הדברים יחסי ארה"ב - קטאר.

שובה של עסקת הצוללות - המקורית

רקוויאם לראש שב"כ