קמפיין החטופים הסופשבועי.


מתחילת מלחמת חרבות ברזל מתנהל קמפיין חטופים ציני הכולל הדלפות מישיבות קבינט.

הקמפיין תמיד מציג הדלפות של קציני צה"ל שמעורבים במו"מ לשחרור החטופים שתובעים מראש הממשלה להתקדם אל מול עסקה דימיונית שלא קיימת  וטוענים שמערכת הביטחון תדע להתמודד עם כל ההשלכות. 

עזבו את זה שהפעמים הקודמות בהן המערכת טענה שהיא תדע להתמודד עם הכל נגמרו בטבעת חנק איראנית שאפשר היה לראות את התהוותה בעין בלתי מזויינת ובשבעה לאוקטובר בואו נתרכז בקמפיין.

איך יודעים שזה קמפיין? הדברים מפורסמים בערב שישי כשראש הממשלה לא יכול להגיב כיוון שאין בדברים פיקוח נפש וכך עד מוצ"ש מנסים מנהלי הקמפיין לקבע נארטיב ציבורי שלראש הממשלה לא אכפת מהחטופים, הוא איש גדול ורשע והוא מקריב את החטופים על רקע שיקולים פוליטיים.

כל מוצאי שבת ראש הממשלה וציוותו נאלצים לטפס על הר הקשקשת ומשקיעים מאמצים גדולים בהפיכת הנראטיב על ראשו. 

היום למשל ראינו הדלפה על מנהרת רכב ברפיח(יש מנהרות גדולות יותר) התמונה הודלפה בשביל להסביר לציבור שלהתעקשות של ראש הממשלה על ציר פילדלפי יש מימד מציאותי מאוד.

ראוי לשים לב לדבר אחד: ה RPG היותר פופולארי בשטחי הרצועה הוא היאסין. רש"ק מייצור עצמי. רוב חומרי הגלם מגיעים ממדינת ישראל באדיבות בג"צ שהתערב גם בדברים ובחומרים שמותר או אסור להכניס לרצועה. 

 הכלים היותר גדולים, כלי הנשק עצמם ובעיקר הרקטות האיראניות שמגיעות מפורקות ומורכבות ברצועה הן מגיעות ברובן הגדול דרך סיני ומנהרות ההברחה ברפיח(בפיקוח מצרי כמובן)

אל תלכו שולל אחרי הקמפיין הזה, הוא מזיק לבטחונה של מדינת ישראל עושה שימוש ציני מאוד בחטופים ובמשפחותיהם ולא משרת את האינטרס הציבורי.

נזכרתי בדבר: הקמפיין מציג תמיד את דעת המערכת כדעה אחידה וזה די נכון. עמוס ידלין טועה לרוב אבל אחד הדברים שהוא תמיד אמר וצודק לגביו "במקום שבו כולם חושבים אותו דבר - אף אחד לא חושב" 

עמוס צודק כי זה לא מחשבה מקורית שלו הדברים נאמרו על ידי הג'נרל האמריקאי פאטון, הוא אולי היה אנטישמי פאטון אבל במצביאות ובעבודת מטה בניגוד לגלמים הישראלים הוא הבין.

תחשבו לבד מה זה אומר על החשיבה הקבוצתית במטה הכללי והקשר שלה למציאות.

Comments

Popular posts from this blog

סיפורו של החמאס. פתח הדברים יחסי ארה"ב - קטאר.

שובה של עסקת הצוללות - המקורית

רקוויאם לראש שב"כ