הנעלבים עלי אדמות:

כשקצינים בכירים מתעלמים מעקרונות המלחמה ומלקחי ההיסטוריה הצבאית זה סימן שהשמש שוקעת וקצינים במיל' גמדים קטנים מטילים צל ענק.

כל צבא מאז מלחמת הקימברים והטווטונים שנערכה לפני 2137 שנה מבצע הערכת יכולת של הכוחות שעומדים מולו לפני שהוא מחליט לצאת לקרב...  אנחנו כיהודים מכירים את הנושא מהקרב של דוד וגוליית. כוורת אפילו שרו על זה שיר.



אם במקום לפתוח את הדמוקרטיה הפגרוגרסיבית הייתם פותחים את ספר שמואל וקוראים שוב את הסיפור על דוד וגולית הייתם לומדים איך מבצעים הערכת יכולת שכזאת. הנאה מובטחת.

האיראנים פועלים מסודר ומי שחושב שהאיראנים לא ביצעו הערכת יכולת צה"לית אל מול הטרללת שהתחוללה במדינת ישראל כדאי שיבקש מאיילון מאסק שיחזיר אותו חזרה לכדור הארץ, ההתנהלות האנושית ועקרונות השימוש בכוח הצבאי לא משתנים גם כאשר ארגוני המחאה ממומנים בהרבה כסף ואנשיהם חשים עליונים מוסרית ומוארים.

במסגרת המחאה כנגד צעדי הממשלה החליטו במטה המחאה להפקיע את יכולת השימוש בכוח המגן העברי מידי הממשלה הנבחרת. איך עושים את זה, פשוט: סרבנות פוליטית.

אם הממשלה לא תתקפל אנחנו לא באים לשרת, אם אנחנו לא באים לשרת אין לממשלה צבא ובמדינת ישראל להכנסת פוליטיקה לצה"ל יש השלכות כבדות משקל, מי היה מאמין.

ארגוני המחאה ובראשם 555 ואחים לנשק שיחקו צ'יקן מול ממשלת ישראל כשהם מתעלמים מדבר אחד: על לוח המשחקים היו (ועדיין יש) יותר משני שחקנים פעילים.  

התשובה לפגיעה הנוראית בכוח המגן העברי שהביטויים שלה היו יציאה של מערכים מכשירות והלך רוח משיחי גאולי בקרב חברי המטה הכללי הגיעה במהרה.  לא מממשלת ישראל, מאיראן. 

האיראנים החליטו להפעיל את  דוויזית הפרוקסי הדרומית שלהם חמאס-גא"פ ובשביעי לאוקטובר רצחו, אנסו ביתרו וחטפו את גופותיהם של תושבי עוטף עזה, לעזה כשהם מייצרים את אחד המשברים הגדולים שידעה ישראל ובפעם הראשונה מאז מלחמת העצמאות מייצרים איום קיומי על מדינת ישראל.

מאז השביעי לאוקטובר ארגוני המחאה מנסים למרק את המצפון, 555 נעלמו מהמסך וגיא פורן יקיר הארגון ירד למחתרת וחוץ מהופעה אחת בערוץ I-24 נאלם דום.

אייל נווה ורון שרף מצאו חדר במנזר השתקנים (החדר הצמוד לכוכבי) ולא משחררים הודעות לעיתונות.

היחיד שממשיך לקשקש ולספק תחזיות הוא סא"ל במיל' עומר דנק שבין דצמבר 2022 למרץ 2023 (ע"פ דבריו שלו) היה סרבן פוליטי ומהרביעי למרץ 2023 הוא רק "מפסיק התנדבות"


עומר מחזיק מעצמו אסטרטג-על ובבלוג שלו שאלה אסטרטגית נוהג לגעת בנושאים שעל הפרק. בתחילת החודש פרסם רשומה בשם: "ההחלטות הקובעות במלחמת שבעה באוקטובר".  צה"ל לטענתו של עומר לא יצליח לשנות את המצב האסטרטגי על ידי פלישה לרפיח. מהעובדה הפשוטה שהפעילות בדרום רפיח מאפשרת את הפעילות לאורכו של ציר פילדלפי, צינור החמצן העיקרי של החמאס מנוף הלחץ העיקרי על החמאס ובהחלט נקודת משען אסטרטגית עומר מתעלם.




נחזור לעסוק במסגרת הכללית. למרות השתיקה של אנשי אירגוני המחאה יש חריג אחד להתנהלות הזאת: במסגרת מאמץ השליטה שלהם על הנרטיב הציבורי כלל הארגונים נעלבים מכל מי שמעז להזכיר להם את החוק השלישי של ניוטון. ומחלקים תביעות השתקה על ימין ועל שמאל.

דם רבותי המוחים לא יורד טוב במים, ועל ידיכם יש לא מעט מדם תושבי העוטף.

תהנו מהריח.





Popular posts from this blog

סיפורו של החמאס. פתח הדברים יחסי ארה"ב - קטאר.

שובה של עסקת הצוללות - המקורית

רקוויאם לראש שב"כ