אגדות הפאתווה הנעלמת

איראן - שוב על הפרק

הצהרותיהם של הרמטכ"ל, שהב"ט ורה"מ (סדר הופעה כרונולוגי) וההתפתחויות האחרונות בנוגע לאיראן וארועים שונים בוושיגנטון ובירושלים הביאו אותי להיזכר באגדות הפאתווה הנעלמת.

ב 2003 פולשים האמריקאים לעיראק ולאיראנים קופאות הבייצים. הם חושבים שהם הבאים בתור ותורמת לכך לא מעט ההצהרה של הנשיא בוש על ציר הרשע החדש שכולל את איראן

בשביל למנוע מהאמריקאים להכות בהם האיראנים מקפיאים את כל הפעילות הגרעינית שלהם מפרקים את התוכנית הצבאית ומקימים במקומה את פרויקט עמאד.

בגדול פרויקט עמאד אומר ככה : אנחנו נעבור לפיתוח מבוסס רכיבים כשכל רכיב בעל שימוש אזרחי יפותח עי מכונים אזרחיים במכוני מחקר אוניברסיטאים ואת ההכרח הצבאי נפתח דרך רכיבים שפיתוח שלהם איננו נוגד את האמנות השונות: מנועים, לויינים, מערכות הנחייה וכו. 

לפני הקפאת התוכנית הם מבצעים בפארצי'ן ניסוי בבית הדקים, ולמעשה בודקים את מנגנון היזימה של פצצה גרעינית מה שנחשב לאחד השלבים הקשים והמסובכים בפיתוח נשק גרעיני.



באותן שנים כבר מתנהל מאמץ דיפלומטי בווינה למניעת התגרענות איראן. השיחות מתנהלות עם מדינות ה E3 (בריטניה צרפת וגרמניה) מה שיהפוך אחרי זה ל E3+1 עם צרופה של רוסיה ואחרי זה ל P5+1 עם צרופן של סין וארה"ב.

והנה בסבב השיחות של 2005 יש הפתעה: מגיע מנהל המו"מ מטעם האיראנים ידידינו  יקיר התנועה הציונית עלי אכבאר סאלחי (איראני חביב בוגר MIT ואוהב אדם באופן כללי - בעיקר מתים )  ואומר חבר׳ה אל תדאגו יש פאתווה של המנהיג העליון חמנאהי שאוסרת על ייצור ואגירה של נשק גרעיני (כולל חומר בקיע לרמת העשרה צבאית)  אנחנו לא נפר אותה לעולם.   




מזירת איראן באמ"ן מגיע הצי״ח הזה וכל המערכת נכנסת לאקסטזה ומתחילים אין ספור דיונים על המשמעות של הפאתווה ומתכנסים לזה שזה דבר גדול שאפילו האמריקאים תומכים בו .

רק אליה וקוץ בה כל פסקי ההלכה של המנהיג העליון מתפרסמים בשני מקומות: באתר מיוחד ובספר מהודר שיוצא פעמיים בשנה. והנה שוד ושבר, הפאתווה לא נמצאת באף אחד משני המקומות.

אנשים מסכנים את חייהם ומגיעים ארצה העתקים מספר הפאתוות הגדול ונחשו איזה פאתווה לא נמצאת שם ? זאת שמוציא חמנאהי ואוסרת לכאורה על ייצור ואגריה של נשק גרעיני (כולל חומר בקיע לרמת העשרה צבאית).

שורשיה של הפאתווה הזאת בשנות ה 80 כשהמנהיג העליון רוחאללה ח'ומייני מוציא אחת כזאת שהינה מתעודת ונמצאת בספר הפאתוות של המנהיג העליון.  הפאתווה לפי האגדות שמפזר סלאחי ,וטוענים שרותי המודיעין של המערב,  בוטלה איפשהו בזמן מלחמת עיראק-איראן לאחר השימוש הנרחב של העיראקים בנשק כימי והנה לפי סאלחי הפאתווה הזאת מחודשת בשנת 2004. 

ברור לכולם שבשנות קיום קבוצת הנשק האיראנים מפתחים נשק גרעיני , דהיינו שמשנת 90 ואולי קצת לפני  עד שנת 2003 מועד פירוק קבוצת הנשק והקמת פרויקט עימאד אין פאתווה כזאת בתוקף.

ב 2008 עוד מחפשים העתקים רשמיים של הפאתווה ואין בנמצא. ואז מגיעה קונספציה חדשה מבית מדרשם של אחשדרפני המודיעין שכיוון שהפסק הלכה הזה מייצר חיסרון לאיראנים זה פסק הלכה שלא יפורסם רשמית. הפסק הלכה השני מבין אלפים.

גם ביטולה של הפתאווה האורגינלית של רוחאללה ח'מנאי שמחייבת הוצאת פאתווה אחרת ? גם היא לא קיימת בכתובים.

הבבל"ת הזה בהחלט קונה לו אחיזה במערכי המודיעין המערביים הופך להיות חלק מהערכה הרשמית בנוגע לכוונות האיראניות ומשמש את אחשדרפני ממשל אובאמה וסריסיו כאחד העוגנים סביב הסכם הגרעין, וכאחד מהעוגנים שמאפשר לאיראנים את המשך המו"פ סביב העשרה בהסכם.

במחנה שעת חרום הישראלי  יש שורה ארוכה של קצינים מעריצי אמריקה ( שרואים בה את העוגן הכלכלי שלהם בהמשך דרכם) שמתנדבים לאמץ כל שטות שעולה אצל בני-דודינו השותפים הערכיים.

מתי שהוא סביב הנסיעה של נתניהו לקונגרס הפרדיגמה הזו נזנחת ועד היום כולם מאוד כועסים על נתניהו גם בגלל זה.

בראש פרויקט עימאד האיראנים מעמידים את מוחסאן פח'ריזאדה שמוצא את מותו בנסיבות מצערות ב 27 לנובמבר 2020. לפי האגדות על ידי מערכת בינה מלאכותית של המוסד.


הארועים האחרונים בוושינגטון ובירושלים מעידים על התפתחות בתחום העשרת האוראניום באיראן. כיוון שרמת העשרה הקודמת שהאיראנים הגיעו אליה עמד על 84%, סביר להניח שהחדשות הן שאיראן חצתה את רף העשרה של ה 90%.

מעניין מה אותם קצינים חובבי פתאווה יגידו אחרי שיתפרסם שהאיראנים חצו לרמת העשרה של 90%. אל תעצרו את נשימכתם בציפייה שהם יכו על חטא, הם יאשימ את ביבי וטראמפ ויספרו לכם מה שהם לא העזו להביא בחשבון קודם : שפסקי הלכה איראנים משמשים לא פעם להנעת תהליכים פוליטיים. 

בקצרה: ביבי אשם.

Comments

Popular posts from this blog

סיפורו של החמאס. פתח הדברים יחסי ארה"ב - קטאר.

שובה של עסקת הצוללות - המקורית

רקוויאם לראש שב"כ