בולשיט שלושת האותיות פינת הענן - נכתב ב 12 לאוקטובר 2021

 בולשיט שלושת האותיות פינת הענן

ההיטק היא תעשייה אופנתית ומתחדשת כל אופנת היטק חולפת מקבלת קיצור מגדיר בן שלוש אותיות וככה נולדו להן מהפכות ה ERP, CRM ועוד רבות וטובות אחרות

אבל תעשיית ההיטק לא רק עוסקת באופנות חולפות היא גם עוסקת בפרויקטי תשתית ופעם בכמה זמן מייצאת תשתית מהפכנית חדשה לעולם הרחב כך למשל הגיעה לעולם מהפכת ה outsourcing שטענה שיותר זול להוציא שרותים מחוץ לאירגון מאשר להפעיל אותם כחלק מהאירגון וכך גם נולדה ל מהפכת הענן.

לטענת חברות ההיטק הרבה יותר זול להוציא את התשתית הברזלית והטכנית אל מחוץ לאירגון מאשר להשאיר אותו בתחומי האירגון.  כיוון שתעשיית ההיטק מקום נחשק למדי שמשלם הייטב משמשת התעשייה הזו מזה שנים רבות כמקום העבודה המועדף של יוצאי מערכת ממשלתיות ו או בטחוניות גדולות  וכשהמפקד שלך לשעבר הוא זה שמוביל טרנדים אופנתיים חדשים ואתה בתור מקבל החלטות קרוב למועד השחרור ? הסיכוי שתמליץ נגד אופנה חדשה כזו או אחרת ? שואף לאפס למרות שפה ושם יש כמה צדיקים בסדום.

במהלך שנת 2019 הגו גאוני המיחשוב במדינת ישראל פרויקט אדיר ממדים בשם נימבוס.  "פרויקט נימבוס" הוא פרויקט דגל רב שנתי ורחב היקף, בהובלת מינהל הרכש הממשלתי באגף החשב הכללי במשרד אוצר יחד עם רשות התקשוב הממשלתי במשרד הדיגיטל הלאומי, הלשכה המשפטית במשרד האוצר, מערך הסייבר הלאומי, אגף תקציבים, משרד הביטחון וצה"ל.

במילים אחרות מדינת ישראל החליטה לקחת את סך כל תשתיות המיחשוב הקריטיות שלה לתת אותם בידי חברות מסחריות והכל יהיה בסדר.

הפרויקט עבר דרך משוכות האישור של כלל המקומות הרלוונטים בהם יושבים לא מעט אנשים שמקבלים פנסיה תקציבית : מל"ל, משהב"ט, אג"ת ושאר מקומות בהם יושבים גאונים שמנמנים שמקבלים פנסיה תקציבית

what in the hell can go wrong?

בינואר 2020 פורסם שלב המיון המוקדם במסגרת מכרז מרכזי 01-2020 לאספקת שירותי ענן על גבי פלטפורמה ציבורית עבור משרדי הממשלה ויח' הסמך בארץ ובחו"ל.

בנתיים היו בחירות בארה"ב וחברות הענן והתשתית הגדולות סרבו לתת שרותי מיחשוב למי שלא חושב כמוהן וסתמו את הפה לנשיא האמריקאי היוצא מנתקים אותו מהציבור ומתנהלים כמו ברוסיה הסובייטית אבל גם זה לא הדליק מנורה בישבנו של אף אחשדרפן שמנמן שמקבל החלטות בשם הציבור הישראלי ובתמורה מקבל ממנו פנסיה תקציבית.

ב 21 לאפריל 2021 פורסמו תוצאות המכרז ומסתבר שהזוכות הן חברת גוגל וחברת אמזון מדינת ישראל החלה לגשת לשלב השני: מימוש.

הכל עבד נהדר לפי הגנט המתאים והפרויקט ? מתנהל נפלא והלקחים הפוליטיים מהבחירות בארה"ב ענינו את קצת הציפורן של מקבלי ההחלטות  עד שב 12 לאוקטובר 2021 התגלה שעובדים של גוגל ואמאזון התאגדו והודיעו לבוסים שלהם בנתיים באנונימיות מוחלטת שהם מתנגדים למעורבות החברות שלהם בפרויקט  ומי שחושב שבזה זה ייגמר ? טועה.

העובדה שאנחנו מעניקים לכל לילד מחוצ'קן עם תפיסת עולם בעייתית שגר במרתף של אמא שלו בפאלו אלטו את היכולת להוריד את מדינת ישראל על ברכיה לתפוס אותה בביצים וללחוץ היא ככ מזוויעה שאפילו אני נותרתי חסר מילים.

בחיי אלוהים שאין לי בעיה עם פנסיות תקציביות אבל החלטות מטומטות בסדר גודל כזה הן ככ מחרידות שאני בעד לקצץ לכל המעורבים את הפנסיה לאפס  ואולי במקום לקצץ את הפנסיות הגיע הזמן שיפסיקו להתייחס לסייבר כאל place holder לתפקידי רוחב ואז מקבלי ההחלטות גם יבינו משהו בתחומי ההחלטות שהם אמורים לקבל ? גם אופציה

וד"ש לתא"ל ע' קצין שדה מוצלח למדי שאני אישית מאוד מחבב ב 27 לספטמבר הוחלט להעלות אותו לדרגת אלוף ולמנות אותו לראש אגף התקשוב וההגנה בסביבה הרשתית - תחום שהוא מבין בו כמו חמור במרק פירות.


Oct 12, 2021 4:38:57pm

Comments

Popular posts from this blog

סיפורו של החמאס. פתח הדברים יחסי ארה"ב - קטאר.

שובה של עסקת הצוללות - המקורית

רקוויאם לראש שב"כ