קולומביה - בין רפיח למישיגן


בשבוע האחרון צצו להם  הפגנות גדולות, אנטישמיות במהותן, הקוראות להשמדת מדינת ישראל באוניברסיטאות המובילות בארה"ב ובכללן אוניברסיטת קולמוביה השוכנת בין מישיגן לרפיח.

בארה"ב יש המון קבוצות השפעה פוליטיות הפעילות במרחבי השפעה שונים.   אחת מהם היא EMGAGE שפעילה בקרב הקהל האיסלאמי. Empower Engaged Muslims Americans  שמה לה למטרה להגדיל את השפעת הקהילה האיסלאמית על קביעת מדיניות מקומית וארצית באמצעות ארבעה דברים :

1. הגדלת מספר המעורבים בפוליטיקה המקומית והארצית ממוצא מוסלמי במטרה להשפיע על סדר היום המקומי והארצי. 

2. הגדלת מספר עובדי המדינה ממוצא איסלאמי בשלושה מוסדות עיקריים : הבית הלבן על שלל זרועותיו, מחלקת המדינה ומשרד הביטחון האמריקאי.

3. רצועות שידור בערוצים המקומיים והארציים

4. הגדלת מספר המרצים ממוצא איסלאמי באוניברסיטאות המובילות בארה"ב.

בתחילת 2020 הצהירה Emgage שבכוונתה לגרום להשתתפות מיליון מצביעים ממוצא איסלאמי בבחירות שיתרחשו בנובמבר אותה שנה.  אחד הסנאטורים שהופיעו בפני וועידת מיליון המצביעים המוסלמים היה ג'ו ביידן שהבטיח לחברי הקהילה לבטל , ביומו הראשון בתפקיד, את החלטת הנשיא טראמפ לא לאפשר כניסה ממספר מדינות איסלאמיות : איראן, לוב, סוריה, סומליה, סודאן, עיראק ותימן.   כל המדינות הנ"ל הן מדינות נכשלות אזרחיהן עוינים לארה"ב ממשליהם קוראים להשמדת ארה"ב ואין אפשרות לערוך בדיקת רקע למי מאזרחיהן שמבקש וויזה. את ביידן זה לא עניין. 

כדאי להזכיר שרק לפני 4 ימים פינו חיילים מיחידת אריות הים את 70 אנשי השגרירות האמריקאית בחרטום בירת סודאן לג'יבוטי ובכך הקיץ הקץ על הנוכחות הדיפלומטית האמריקאית בסודאן לפחות לעת עתה.

אבל נחזור ל EMGAGE, הצלחת האירגון בהוצאת מצביעים פתחה לאירגון את התאבון והיעד של האירגון השנה הוא להוציא כשני מיליון מצביעים שישתתפו בבחירות השנה.  כמה חשיבות מקנים בבית הלבן לאירגון ? בין ה 20 לינואר 2021 (יום השבעת ממשל ביידן) ל 31 לדצמבר 2023 (נתוני 2024 טרם פורסמו לציבור) מנכ"ל האירגון וואהל אלזיעת העיראקי ביקר בבית הלבן 23 פעמים. 



סתם לשם דוגמה: העיתונאי המוביל בארה"ב בכיסוי הבית הלבן הוא איאן ברמר מקבוצת אירואסיה שדבריו מופיעים תדיר בניו יורק טיימס,  ברמר ביקר בבית הלבן באותה תקופה 10 פעמים.  העיתונאי שביקר בבית הלבן הכי הרבה פעמים באותה תקופה הוא הישראלי ברק רביד שמספר ביקוריו עומד על 12, מעניין למה הוא קיבל את פרס העיתונאי הזר הטוב ביותר מהבית הלבן. מעניין אך לא ממש מפתיע.

נחזור לאלזיעת. אלזיעת מופיע בארועים שונים שעורך הנשיא 5 פעמים , הוא משתתף בשתי קבוצות חשיבה מצומצמות ואנטימיות (5 אנשים)  עם הנשיא פעמיים, הוא נפגש עם בכירי יועצי הנשיא בינהם ג'ון פיינר היהודי שמשמש סגנו של היועץ לביטחון לאומי , עם אמנדה ביילי  שמשמת יועצת מיוחדת לשיתופי פעולה בינלאומיים במועצה לביטחון לאומי ולא מעט אחרים.

אפשר להבין מהסתכלות על הנתונים שהבית הלבן אפשר להבין רואה באלזיעת חוליה חשובה.



הקמפיין של EMGAGE התרכז בשש מדינות מפתח : מישיגן, פנסילבניה, טקסס, פלורידה וורג'יניה, אולם הורחב יותר מאוחר וכלל גם את ג'ורגי'ה, וויסקונסין, אוהיו, צפון קרוליינה, ויוטה. 

הקמפיין נשא פירות:   בשנת 2016 הצביעו במדינת מישיגן כ 80,000 מצביעים ממוצא מוסלמי , בשנת 2020 תודות לפעילות אירגונו של אלזיעת עלה המספר ל 200,000 מצביעים ממוצא מוסלמי. 

ההתפלגות של ההצבעה המוסלמית ברחבי ארה"ב היא כ 65% שמצביעים לדמ' וכ 35% המצביעים לרפ'.  זאת אומרת שבמדינת מישיגן בבחירות 2020  בהינתן התפלגות ממוצעת כ 130,000 מצביעים ממוצא מוסלמי הצביעו בעבור הנשיא המכהן ביידן ו כ 70,000 הצביעו בעד טראמפ. 

את הבחירות לנשיאות במדינת מישיגן בשנת 2020 ניצח ג'ו ביידן בהפרש של 154,188 קולות.

עם תחילת מלחמת חרבות ברזל, התייצב הנשיא ביידן לצידה של מדינת ישראל, מהביקור שלו בישראל דרך רכבת אווירית שהביאה תחמושת ועד לפעילות באו"ם.  אלזיעת ואירגונו מאוד לא אהבו את התנהלות הנשיא וההזדמנות לאותת לו שהוא בבעיה קשה איתם הגיעה ב 27 לפברואר, יום עריכת הפרימריז הדמ' לנשיאות במדינה.  

בפרימריז הצביעו כ 770,330 אלף איש, כאשר 101,604 אלף איש הצביעו הצבעת מחאה והצהירו שהם לא מחוייבים להצביע לביידן. ההצבעה הזו הייתה התוצאה של קמפיין של הסניף המישיגני של EMGAGE. 

תחשבו על זה לרגע אירגון שבבחירות 2020 תרם משמעותית לנצחונו של ביידן במישיגן ונתן לו כ 130,000 מצביעים לוקח את חלק הארי של המצביעים הללו שם אותם בצד ולמעשה מזהיר את הנשיא שאם הוא לא ישנה את מדיניותו הוא מסתכן באובדנה של מישיגן. 

בעין בלתי מזויינת אפשר לראות שמפברואר המדיניות האמריקאית כלפי ישראל השתנתה אולי לבלי הכר וזאת למרות תמיכת הקואליציה המערבית במגן ברזל. במאמר מוסגר אולי כדאי לציין שתרומת הקואליציה לא הייתה גדולה ומגן ברזל שימשה בעבורם בעיקר כמעבדת ניסויים לטיוב המערכות שהם עצמם מפעילים ובכלל זאת טילי SM3 ואמצעים אחרים, ישראל יכלה להסתדר טכנית גם בלי תרומת הקואליציה.

נקודת המחלוקת העיקרית בין הממשל האמריקאית לממשלת ישראל נסובה היום סביב הכניסה לרפיח, אמנם ממשלת ישראל נכנעה לקראת סוף פברואר לכל הדרישות האמריקאיות והוציאה מהרצועה את רוב הכוחות הקרקעיים שלה במטרה לתת צ'אנס לעסקה בהובלה אמריקאית אבל כיוון שסינוואר לא התרגש מהלחץ האמריקאי ומסרב לעסקת חטופים לישראל אין ברירה אלא לחזור להפעלת לחץ צבאי על החמאס.

הבית הלבן מנסה למנוע את הפעולה הצבאית ברפיח . איך מונעים כניסה ישראלית לרפיח ומחזירים לחיק הדמ'  את המצביעים המוסלמים והמצביעים הצעירים שע"פ הסקרים ותוצאות הפרימריז במדינות השונות נוטשים אדמו' ?  מבעירים את השטח ורוכבים על הנמר האיסלאמי. 

הדמוקרטים מתמחים בהפעלת גייסות רחוב. הפעם האחרונה שראינו את זה היו הפגנות ה BLM סביב ג'ורג' פלוייד שהתרחבו ללא מעט ערים לאורכה ולרוחבה של ארה"ב וכללו לא מעט מעשי אלימות. אנחנו נזכה לראות שידור חוזר של אותה מהומה כשלהערכתי ההפגנות שראינו בייל בקולמביה וNYU יתרחבו למרבית הקמפוסים בארה"ב במטרה להשיג שני דברים:

1. להסביר למדינת ישראל שכניסה לרפיח תאלץ את האמריקאים להפעיל יותר לחץ על מדינת ישראל ואין שום דבר שארה"ב מסוגלת לעשות בגלל דעת הקהל הפנימית אצלה בבית

2. לשלהב את הקהל הצעיר ולהוציא אותו בחצי השנה שנשארה עד הבחירות לנשיאות לרחוב. 

כמובן שהבית הלבן יתרום את חלקו למהומה על ידי תוכנית נוספת לביטול הלוואות הסטונדטים למרות שהקודמת נפסלה על ידי בית המשפט העליון.

בפרקים הבאים, קצת על הפעילויות האחרות של אירגון EMGAGE.

ושאלה לסיום: כולם מדברים על היום שאחרי. רוב מוחלט של הפלסט' תומך בצעדי ומעשי החמאס בשביעי לאוקטובר. משהו כמו 83% בגדה וקצת יותר מ 60% ביו"ש.  מי אתם חושבים שישלוט בעזה ב"יום שאחרי"  ? משטר של סבתות פולניות שיגישו לכולם גפילטאפיש עם חזרת ומרק עם קניידלך ?


Popular posts from this blog

סיפורו של החמאס. פתח הדברים יחסי ארה"ב - קטאר.

שובה של עסקת הצוללות - המקורית

רקוויאם לראש שב"כ