רקוויאם לראש שב"כ

במבצעיים חשאיים של שרותי הביטחון הישראלי כל שניה מחושבת. הפריים שבו יהיה האדם, הדברים שהוא יראה, הדברים שיראו אלו שמסתכלים עליו. הצגה עם במאים שחקנים וכוכב שבדרך כלל אפילו לא יודע שהוא כזה.

כוכב המחזה ששודר בעובדה אתמול בערב הוא האזרח הישראלי. זה היה מתוזמן עם צעדי המחאה והכוכב אפילו לא ידע שהוא כזה.

"המקורות" שקולם עוות וסיפרו לנו על כמה נורא ביבי האיום שמכניס כל הזמן עזים למו"מ ופרצוף הקוקר ספאנייל העצוב של ראש השב"כ לשעבר ארגמן נועדו להשפיע על הציבור הישראלי לצאת לרחוב ולהפגין בעד הפלת הממשלה בזמן שטובי בניו בצבא היבשה מההתנחלויות והפריפריה נלחמים בפאתי נוסיראת ומדינת ישראל בכוננות ספיגה מאיראן.

בואו נדבר רגע על ביבי האיום והעזים שהוא מכניס למו"מ.
לא יודע כמה משאים ומתנים יצא לקורא הממוצע לנהל בחייו, אבל בחיים שום דבר הוא לא חינם. אם אתה מקבל משהו בחינם אתה הוא המוצר וכדאי שתבדוק טוב טוב כמה זה עולה לך. וזה תמיד עולה.

התפקיד הראשון של ראש ממשלת ישראל הוא לספק לאזרחי מדינת ישראל ביטחון:

מדינת ישראל יכולה להיענות לכל דרישותיו של סינוואר ובכך להעצים עד מאוד את המוניטין של יחייה ולהפוך אותו לדמות נערצת הרבה יותר מסאלח א-דין. לזה יהיו משמעויות רבות על החיים של כולנו במרחב המזרח תיכוני. במציאות אין דבר כזה ללא תמורה והתמורה יכולה להיות החיים של הילדים או הנכדים של מי שקורא את השורות האלה. מוכנים להקריב את חיי היקרים לכם על מנת לשחרר את החטופים ?

לא מוכנים להקריב את חיי היקרים לכם ? אז הפיתרון הוא לא בכניעה לדרישות של סינוואר.

לדרישות של סינוואר אסור להיכנע, האנשים שמנהלים את המו"מ לא כ"כ מבינים את זה (אגב ביבי למה הם עוד בתפקיד ? החלף את כל הצוות) את נאומי הרהב של הרמטכ"ל ראש השב"כ וראש המוסד על כך שישראל תוכל להתמודד עם ההשלכות שמענו גם בזמן עסקת שליט, זכינו לראות את אותה התמודדות מפוארת בשביעי לאוקטובר והיום כל אותם אנשים מצביעים לעבר נתניהו ואומרים "אבל ביבי שחרר את שליט"

אתם צודקים ביבי שחרר את שליט אבל אלו היו העצות שלכם בסיוע קמפיין תקשורתי מופקר שהובילו לעסקה ההיא ממנה לא למדתם כלום. והנה בחלוף 13 שנה בצעדי וואלס קלילים אתם מהדסים קלות לעבר העסקה הבאה עם אותן הבטחות שלא הצלחתם לממש בפעם הקודמת. סלחו לי אם זה לא כ"כ אמין.

ביבי לא יושב לבד בקבינט המלחמה וכל ההחלטות בו מתקבלות בקנוצנזוס. אז מה ההיגיון המסדר מאחורי דבריו של ארגמן ? שגנץ ואייזנקוט משרתים את משנתו הפוליטית ורצונותיו של נתניהו ? תסלחו לי אבל כמה שאני רואה יותר בעלי דרגות בכירות פותחים את הפה הטפשת שנשפכת מהם משכנעת אותי שיש אלוהים. אנחנו קיימים בנס.

ובקשר לנדב ? הוא נראה כמו קוקר ספאנייל עצוב, אבל אל תטעו, מדובר בדרעק ציני שלא למד דבר מההשפעות של הראיון הקודם שהוא נתן לעובדה ומהקריאה ההיא שאז הובילה לסרבנות פוליטית רחבת היקף שפגעה בכשירות מערכים שלמים בצה"ל: בח"א, באמ"ן, במ"מ ותרמה לא מעט להרגשת המסוגלות של החמאס ולתיזמון שהוא בחר למעלליו.

ארגמן שלא למד כלום גם היום שם את הפוליטיקה לפני הכל.

מילה אחרונה על ניהול המלחמה : המלחמה הזאת מנוהלת גרוע נקודה (למרות האילוצים) בן גוריון קבע את שלושת רגלי תפיסת הביטחון הישראלית : הרתעה, התרעה והכרעה, הוא לא קבע הכרעה בהמשכים כמו שצה"ל מנהל ברצועת עזה.

על כל זה אחראי הדרג המדיני ובראשו נתניהו. נתניהו מבחינתי צריך ללכת וכל פעם אני מתרגז מחדש.

ואז מגיע ארגמן כזה או טמבל כמו עמירם לוין ומזכירים לי שהאלטרנטיבה הרבה יותר גרועה.
היידה שרה.

Popular posts from this blog

סיפורו של החמאס. פתח הדברים יחסי ארה"ב - קטאר.

שובה של עסקת הצוללות - המקורית