אודי כבר לא כזה חמודי


בתקופה האחרונה עלה שמה של יחידת צלצל ז"ל לכותרות וכולנו התוודענו למפקדה (על תקן תא"ל + כולל הפנסיה לחברי מפלגת הפנסיה התקציבית)  אודי לוי בראיון ליונית לוי בערוץ 12.



אודיל'ה כמו כל יוצא מוסד שמר על עמימות וניצל את הבורות הציבורית בנושא בשביל להשתלב  בקמפיין להדחת ראש הממשלה על ידי זריקת רמזין וחצאי אמיתויות  בנושא שהציבור לא מבין בו כלום.

התיזמון של אודי היה מדהים, הראיון שלו ליונית היה ביום שבו בית המשפט קבע שבוגי יעלון שקרן מדופלם שאמר אמירות שלא היו ולא נבראו כהאשים את עוה"ד שימרון בקבלת עמלות במיליונים כצינור למשפחת נתניהו בפרשת הצוללות.

אבל נחזור לאודי... אברהם לינקולן היה זה שאמר "אפשר לשטות בחלק מהאנשים כל הזמן ואפשר לשטות בכל האנשים חלק מהזמן, אבל אי אפשר לשטות בכל האנשים כל הזמן"

צלצל הוקמה עוד בזמן ממשלת שרון איפשהו בין השביעי למרץ 2001 למועד נפילתו למשכב ב 18 לדצמבר 2005 ויעודה היה מציאת המעגל הכלכלי של אירגוני הטרור ופעילות לסיכולן. 

אודי מתפייט בראיון אצל יונית לוי על שיחה שהוא מנהל עם תת מזכיר האוצר האמריקאי לעניני טרור היהודי סטיוראט לוי שהיה בתפקיד בין ה 20 ליולי 2004 ל 30 ביוני 2011. מה שמאפשר לנו למקד את הדיון לתקופת זמן מאוד מאוד מצומצמת. 

2537 יום שרת סטוארט לוי בתפקידו,  517 יום חפפו לכהונת ראש הממשלה שרון,  1199 יום חפפו לכהונת ראש הממשלה אולמרט ו 822 יום מכהונתו חפפו לכהונת ראש הממשלה נתניהו. מכאן שרוב כהונתו של סטיוארט חופפת לכהונתם של שרון ואולמרט ומיעוטה לכהונת נתניהו.

כיוון שאודי טוען שזה היה תחת נתניהו אפשר להניח שהוא מדבר  על התקופה שבין 31 למרץ 2009 ל 30 ליוני 2011.

פעילות סיכול כלכלית היא פעילות מסובכת, החמאס ואירגוני הטרור האחרים לא מנהלים מסעות לגיוס כספים בניגוד לחוק, מסע שכזה ייעצר לפני שתספיקו להגיד אודי לוי.

אירגוני הטרור מפעילים שורה של חברות חוקיות לגמרי, שמגייסות כספים על ידי שימוש ב'מכשירים כלכלים' , לעיתים בבורסות המובילות  בעולם,  ואת הרווחים או את חלקם  מעבירות לתרומות ומחלקות בין תרומות מקנות חסינות לפוליטיקאים המקומיים , לבין תרומות לכל מיני אירגוני צדקה שיושבים מחוץ לגבולות המדינה בה נערכת פעילות הגיוס. כל הפעילות הזאת חוקית ואפילו מקבלים עליזה זיכויי מס. 

לפי דבריו של אודי מקום פעילות הגיוס היה בארה"ב והכספים הועברו לאירגוני צדקה שישבו בקטאר וטורקיה. 

אחרי שהיחידות מזהות פעילות כלכלית שכזאת יש המון בירוקרטיה:  הדברים עוברים למשרד החוץ שכותב מכתב יפה למשרד החוץ במדינה שבה פועלים אותם אירגוני צדקה שמהם מגיע הכסף לחמאס, משרד החוץ מבקש מהם לפעול לעצירת העברות הכספים. בדרך כלל גם רץ איזה קמפיין ציבורי על פעילות הטרור של אותן קרנות זה משתלב בפעילות כלכלית אחרת שבסופן הודעה של רשויות המדינה לאירגונים בינלאומיים שונים על הפעילות הזאת מתוך תקווה שכל זה יביא לעצירת הפעילות.

ההצלחה או הכישלון תלויים בעיקר במנופי ההשפעה שיש למדינה המבקשת במדינות שהיא מבקשת ממנה את עצירת הפעילות. 

מנופי ההשפעה של מדינת ישראל וארה"ב בקטאר ובטורקיה בשנים המדוברות (או בכלל)  ? לא גדולים.

הימים הם ימי עוינות גדולה בין ממשלת טורקיה לממשלת ישראל והסיכוי שממשלת טורקיה הייתה נעתרת לפעולה פומבית כנגד אירגוני צדקה שהיא תומכת בהם הוא אפסי. 

קטאר ? קטאר היא מדינה תומכת טרור שמאכילה את האמריקאים שהעבירו אליה את אחד הבסיסים הגדולים שלהם באזור למרות זאת בהרבה דגים מלוחים. מי שחושב שהקטארים היו עושים משהו ? טועה.

אני לא יודע מה עשתה מדינת ישראל ומה עשה ראש הממשלה נתניהו לנוכח המידע שהועבר אליה על ידי יחידת צלצל וראש המוסד.  אני מעריך שאם הייתה מנהלת מדינת ישראל קמפיין ציבורי בקטאר וטורקיה , ראשית היא הייתה נכשלת ושנית החברים מאמריקה היו מוצאים צינור העברה אחר קשה הרבה יותר לזיהוי והתמרון הזה היה נגמר בלי כלום. 

ומילה אחרונה לצלצל מזל טוב, בשנות ה 2000 המאחורות הבנתם שעובר כסף מארה"ב לחמאס. מוטב מאוחר מאף פעם לא.  חלק מהמנגנונים האלה קיימים מאמצע שנות ה 90 והתפתחו במקביל לכך שחברי מפלגת הפנסיה התקציבית הצביעו כולם כאיש אחד (טוב כמעט כאיש אחד - רח"ט מחקר אז יוסי קופרווסר התנגד) בעד מתן אפשרות לחמאס להשתתף בבחירות למועצה המחוקקת הפלסט' מה שהפך את החמאס ליישות מדינית, נתן חסינות לאנשי הזרוע המדינית שלו, גרם להוצאתו מחוץ לרשימת אירגוני הטרור באירופה והקשה מאוד על ההתמודדות עם האירגון. 

בין המוכשרים אפשר למנות את: שר הביטחון מופז, הרמטכ"ל חלוץ, ראש השב"כ דיסקין, ראש אמ"ן ידלין,  רח"ט תכנון אסטרטגי נמרוד שפר , חבר הקבינט חיים רמון ואין סוף אחרים שהיום רצים מאולפן לאולפן ומאשימים את נתניהו שקידם את המדיניות שהם קיבעו ובכך שלא הצליח לשבור את המסגרת הבינלאומית שהם ייצרו.

ואודי ? אודי הוא רק פיון קטן על הלוח השח להדחת ראש הממשלה שמתנהל פה כבר שנים ארוכות על ידי שורה של קצינים בכירים חסרי עכבות שלא מהססים לרתום לשקריהם את ביטחון ישראל לא מהססים לרמוס את כללי הדמוקרטיה הישראלית ומשתפים פעולה עם השאיפה להקמת שתי מדינות לשני עמים  שמובילות מעצמות זרות בניגוד למה שאני רואה כאינטרס הישראלי.

Popular posts from this blog

סיפורו של החמאס. פתח הדברים יחסי ארה"ב - קטאר.

שובה של עסקת הצוללות - המקורית

רקוויאם לראש שב"כ