איראן - רגע של היסטוריה : תהליכי החקיקה הפנים אמריקאים שמייצרת הנסיעה של נתניהו לקונגרס


אחת הטענות שמעלים מבקריו של העימות הפומבי של נתניהו עם האמריקאים היא שהעימות הזה לא הניב תוצאות.

אז תרשו לי שוב פעם להזכיר לכם: הנסיעה של נתניהו לקונגרס עושה שני דברים

בתחום הפנים אמריקאי היא מספקת רוח גבית לתהליכי חקיקה פנימיים בתמיכה מוחלטת של מי שאז הוא החבר הבכיר בוועדת החוץ של בית הנבחרים רוברט מננדז מטעם המפלגה הדמוקרטית

נגד מננדז מופיעים מעשה קסם במועד מאוד נוח לממשל אובאמה חשדות לשחיתות פוליטית ובראשון לאפריל 2015 מננדז מתפטר מתפקידו בוועדת החוץ של הסנאט

עם התפטרותו של ממנדז מסולק בבושת פנים קולו של אחד המתנגדים היותר קולניים במפלגה הדמוקרטית למדיניות הנשיא אובאמה אל מול איראן.

כמה מופרכות היו האשמות נגד מננדז ? מננדז הוא היום יו"ר וועדת החוץ של הסנאט.

הנאום של נתניהו דוחף את תהליכי החקיקה קרוב מאוד אל קו הסיום.

בשני למרץ 2015 (יום לפני הנאום של נתניהו בקונגרס) מעלה בוב קרוקר יו"ר וועדת החוץ של הסנאט את הצעת החוק The Iran Nuclear Agreement Review Act of 2015 קובעת שאובאמה יאלץ להביא את ההסכם לאישור הסנאט כ 90 יום לפני חתימתו.

אובאמה מאיים להטיל וטו על הצעת החוק וב 28 לאפריל 2015 מודיע קרוקר כי יש לו 67 חתימות של סנאטורים שתומכים בהצעת החוק והנשיא לא יכול להטיל עליה ווטו.

בסנאט ה 114 שמכהן אז יש 54 רפ' 44 דמו' ושני עצמאיים. משמעות ההודעה של קרוקר היא ש 13 דמוקרטים מצביעים יחד עם הרפ'

אובאמה שהיה המקיוואליסט הכי גדול בסביבה (והאזין לכל הסנאטורים שלו בניגוד לחוק) מזמין בתחילת מאי את הסנאטורים ג'ון מקיין ובוב קרוקר הרפ' אל הבית הלבן ומגיע איתם לפשרה : הוא יתמוך בהצעת החוק והסנאט יאפשר לו להביא את ההסכם לאישור הסנאט עד 30 יום לאחר החתימה עליו במקום 90 יום לפני החתימה עם האיראנים כנאמר בהצעת החוק.

מקיין וקרוקר שאף פעם לא היו חכמים גדולים מסכימים להצעת הפשרה של אובאמה וכולם חוגגים.

התרגיל עובד ב 14 ליולי 2015 הממשל האמריקאי מגיע בווינה להסכמות עם איראן על הסכם הגרעין ב 20 ליולי מצביעה עליו ומאשררת אותו מועצת הביטחון ובכך הופכת את הצבעת הסנאט על ההסכם לטקסית בלבד ולחסרת משמעות.

בתחום יחסי החוץ ההתנגדות הקולנית של נתניהו ממצבת את ישראל כמוקד של השפעה ומשיכה בעבור מדינות המפרץ שמחפשות משענת להישען עליה לאחר מה שהן רואות כפעילות של ממשל אובאמה נגד האינטרס שלהן.

מההתנהלות הזאת של ממשל נתניהו מבשילים בסופו של דבר הסכמי אברהם. אם זה היה תלוי בממשל אובאמה ובהתחשב במעשיו ? הסכמי אברהם לא היו נחתמים עד עצם היום הזה.

השגותיהם של בכירי המפרציות וחוסר ההסכמות שלהם עם צעדי ממשל אובאמה אל מול איראן מפורסמים פומבית אין בזה שום סוד.

הטיעון השני שמעלים מבקריו של נתניהו נוגע לפיצוי כביכול שהבטיח ממשל אובאמה לישראל שכדבריו של ברק בידיעות גרם להחמצת הזדמנות פז להתעצמות ישראלית שהייתה מאפשרת לה פעולה עצמאית כנגד הגרעין האיראני

אז רק רציתי להזכיר לכולם שנער הייתי וקצת בגרתי ואני עוד זוכר את ההבטחות של קלינטון שתורגמו למכתב רשמי לאזרחי ישראל ששלח קלינטון ב 19 לינואר 2001 בו הוא סיפר שהבטיח לספק לישראל מטוסי F22.

רק שאז בדיוק מעשה שטן היו בחירות לקלינטון לא היה מספיק זמן לממש ממשל בוש נבחר ומההבטחות הללו של קלינטון לא נשאר דבר. מי שחושב שלממשל אובאמה היה מספיק זמן להעביר עסקת פיצוי עם ישראל והוא היה עושה את זה לפני הבחירות בארה"ב ?

כדאי שינחת הוא במסלול נמוך סביב השמש.

בתמונה ה F22 שהבטיח קלינטון ומעולם לא הגיע.


Popular posts from this blog

סיפורו של החמאס. פתח הדברים יחסי ארה"ב - קטאר.

שובה של עסקת הצוללות - המקורית

רקוויאם לראש שב"כ