איך מייצרים סערה בינלאומית....

אתמול, יום שלישי השישי ליוני חגגה השגרירות בוושינגטון את יום העצמאות ה 75 למדינת ישראל.

החגיגה התקיימה בבית המוזאון הלאומי וכללה קבלת פנים ונאומים.

בין הנואמים סגנית הנשיא הגיברת קאמלה האריס.

קבלת הפנים יש להניח התחילה בסביבות השעה 7 בערב זמן מקומי וושינגטון משהו כמו 2 לפנות בוקר שעון ישראל. אין לי כוח לצלצל למוזאון לבדוק (מי שרוצה מוזמן לעשות זאת בטלפון 202.272.2448) 

הגיברת האריס שמדינתה בניצוחם של היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבן תת מזכיר ההגנה לעניני מדיניות קולין קאהל תת מזכיר המדינה וונדי שרמן ומזכיר המדינה עצמו אנתוני בלינקן מנהלת שוב מו"מ עם איראן "הדמוקרטית והליברלית" הרחק מעיני העולם בציר העומאני על הפיכתה למדינה גרעינית, הקפידה לעקוץ את מדינת ישראל ולברבר כרגיל על דמוקרטיה וערכים.

אפשר להניח שנאומה של סגנית הנשיא שתואם עם השגריר בוושינגטון מייק הרצוג (האח של בוז'יק הנשיא) ניתן בערך בין  19:00 ל 20:00 בערב שעון חוף מזרחי, בכל זאת סגנית הנשיא מקפידה ללכת לישון מוקדם בשביל להיות רעננה וזמינה לעשות כלום ביום המחר כמנהגה מאז כינון הממשל הנוכחי.  נאומה ערך כשעה שודר בלייב ובסיומו לערך בשעה שמונה עלה במלואו ליוטיוב.   למי שיש שעה פנויה לשמוע את הבלה בלה הרגיל הנאום זמין כאן - https://www.youtube.com/watch?v=DIAkMKtiEQE





סגנית הנשיא סיימה לנאום בערך בשלוש לפנות בוקר זמן מקומי ישראל,  נכנסה למכוניתה ונעלמה חזרה אל בייתה שנמצא בשטח מצפה הכוכבים של הצי, אחד הבתים היפים בוושינגטון די סי, שהתכער מאוד לאחרונה.

שר החוץ של מדינת ישראל אלי כהן  @Elicoh1  נמצא בביקור רשמי בדרום קוריאה.  נאומה של סגנית הנשיא הסתיים לערך בשעה 9:00 זמן מקומי סיאול וכמה שעות לאחר מכן בערך בשמונה בבוקר שעון ישראל עלה השר להתראיין ברשת ב' ומתח ביקורת ענינית לגמרי על נאומה של סגנית הנשיא. כמה דקות לאחר מכן בערך בשעה 04:00 לפנות בוקר שעון וושינגטון די סי וצהריים שעון ישראל הוציא השר הודעת הבהרה בטוויטר.

בין לבין הספיק הכתב החרוץ מידיעות איתמר אייכנר לספר לעולם על משבר מתפתח ביחסים בין וושינגטון לישראל סביב הצהרות סגנית הנשיא ושר החוץ הישראלי. 

אני לא יודע כמה אייכנר מכיר את וושינגטון, הוא אפילו לא ידע איפה התרחש הארוע, אני מכיר אותה יחסית טוב. בוושינגטון בארבע לפנות בוקר אתה יכול לדבר עם הלאמפה.  אתה תמצא אולי תורן ער במחלקת המדינה ואם יתמזל מזלך ויש לך קשרים מספיק טובים בעיר, אתה גם תצליח להגיע לפקיד התורן בבית הלבן.



אנחנו נצא מנקודת הנחה שאייכנר אדם ישר ואם הוא כזה הוא הרים טלפון לתורן במחלקת המדינה, הכתיב לו את הארוע, שמע ממנו את התגובה המוכתבת שהוא רצה לשמוע ורץ לספר לעם ישראל על משבר ביחסים.

 מצד שני אייכנר לא בדיוק ידע איפה התרחש הארוע, ככה שיש מצב ואפילו די סביר, שכל הסערה התרחשה בין כותלי ראשו הקודח של מר אייכנר, או לחילופין בינו לבין איזה פקיד מקומי בשגרירות האמריקאית.

לאייכנר מגיע על זה כל גינוי. הוא לא אמור לייצר חדשות הוא אמור לדווח עליהן.

בארץ אין ענני סערה * בתמונה סערת ברקים בשדות קנזס.  *


Popular posts from this blog

סיפורו של החמאס. פתח הדברים יחסי ארה"ב - קטאר.

שובה של עסקת הצוללות - המקורית

רקוויאם לראש שב"כ