הפסקת התנדבות או סרבנות

 אחד הדברים שפספסתי ולא התייחסתי אליו הייתה השטות שנפוצה במחוזותינו על הפסקת התנדבות. 

אז ברשותכם וכיוון שטוב מאוחר מאף פעם לא......

עם פרוץ מחאת הטייסים ופרסום מחאתם של אנשי צ"א מטייסת 69 על ידי הכת"צים טל לב-רם וניר דבורי בחמישי למרץ 2023 נולד ספין חדש : לא מדובר על סרבנות מדובר על הפסקת התנדבות.... האמנם כצעקתה ?




ראשית התנדבות : התנדבות ע"פ ההגדרה המילונית שלה היא מעשה שנעשה מרצונו החופשי של האדם, ללא תמורה חומרית או אחרת, והמונע על ידי רעיון או מטרה מסויימת.

כיוון שאני לא מכיר אנשי צ"א במיל'  שלא מקבלים שכר על יום עמלם (אני מעריך את הממוצע לרס"ן - סא"ל  ב ~ 2000 ש"ח ועוד תוספת טיסה בת 132 ש"ח / ליום.) הרי שהתנדבות פרופר אין כאן. 

אז מה יש כאן אתם שואלים ? יש כאן סחריריזם. רגע רגע בואו נדבר לרגע לא על סחריריזם אלא על חזיריזם

יום מילואים ע"פ חוק מתחיל ב 00:00 ונגמר ב 23:59. פעם כשעוד היה קיים שדה דוב וישבו בו טייסות התובלה הקלה של חה"א נהג חה"א לעשות סבב דואר בין בסיסי החייל השונים. הטייס שביצע את התורנות היה מגיע ב 21:30 לטייסת לערך, נכנס למטוסו מניע וממריא לערך ב 22:00 לסבב. את הסבב הוא היה משלים בערך ב 04:01 בבוקר לממחרת וכיוון שמדובר על זמן הנמשך על פני יותר מפרק הזמן לחצי יום מיל׳ כמופיע בחוק המיל', הטייס המבצע היה מקבל תגמול על יומיים.

מפקדי הטייסת / הבסיס השתמשו בטיסה הספציפית הזאת בשביל לצ'פר את אלו שהם חפצו בייקרם וסגירת שדה דוב חסכה לא מעט כסף לאזרחי ישראל...אבל נעזוב את החזרזיריזם בצד ונחזור לסחריריזם....

 ובכל זאת מה יש כאן אתם מקשים ? או טוב ששאלתם....

חוק שרות המילואים תשס"ח מגדיר את המתווה לקריאה לשירות מילואים ואת חובותיו וזכויותיו של חייל המילואים.

ע"פ החוק: כל מי שסיים שרות צבאי ונמצא כשיר לפי חוק שרות הביטחון יימנה עם מערך המילואים אלא אם כן קיבל פטור משירות ביטחון בהתאם לחוק.  אם כך טייסינו האמיצים בדיוק כמו החייל האמיץ שוויק מחוייבים מגמר שרות הקבע שלהם  בשרות מילואים עד הגיעם לגיל הפטור.
 


חוק המילואים מגדיר עוד כמה דברים הוא מגדיר למשל את משך הזמן הצריך להינתן לאדם לפני קריאתו לשרות מילואים, את התכיפות שבה אפשר לקרוא לאדם לשרות מילואים, ועוד כהנה וכהנה. אם כך "התנדבות" במובנה הנוכחי היא הנכונות להיקרא לשרות מילואים שלא בהתאם להגדרות המופיעות בחוק כל זמן שהאדם חייב בשרות מילואים.

אולם למרות הנכונות להגיע לשרות מילואים שלא בהתאם למתווה המדובר בחוק, אין מדובר בהתנדבות שהרי שכר סביר פלוס בצידה.

כשחייל המילואים מפסיק להביע נכונות להיקרא לשרות שלא בהתאם לחוק המילואים על רקע פוליטי : הרי שבפשטות מדובר בסרבנות. ובמקרה שלנו: סרבנות פוליטית. ושאף אחד כולל סא"ל במיל' חתרני לא יבלבל לכם במוח.







Comments

Popular posts from this blog

סיפורו של החמאס. פתח הדברים יחסי ארה"ב - קטאר.

שובה של עסקת הצוללות - המקורית

רקוויאם לראש שב"כ