כשתאלם תרועת הרמטכ"לים

הבחירות האחרונות לנשיאות בארה"ב שהתקיימו בנובמבר 2020 היו יצרייות למדי.

ב 14 לאוקטובר 2020 הניו יורק פוסט מפרסם לראשונה את סיפורו של המחשב הנייד של האנטר ביידן, בנו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות והיום הנשיא ג'ו ביידן.  ע"פ הסיפור שמספר הניו יורק פוסט לקוראיו מחשב ששיך להאנטר ביידן 
הושאר על ידי האנטר עצמו בחנות לתיקון מחשבים בדאלוור, לאחר שהאנטר לא בא לקחת את המחשב ולאחר שראה בעל החנות מה יש על המחשב הוא יוצר קשר עם ה FBI מעביר להם את המחשב על תכולת הדיסק הקשיח שלו ודואג להשאיר לעצמו העתק.

על המחשב היו מיילים (ומסמכים אישיים - כולל תמונות)  מביידן הבן לגורמים שונים בעולם שהציגו את משפחת ביידן כמשפחה מושחתת שמכרה גישה לסגן הנשיא ביידן בתמורה לכסף והרבה כסף. 

הסיפור מצונזר על ידי כלל הרשתות החברתיות לאחר שסוכניות הביטחון האמריקאיות יוצרות קשר עם הרשתות החברתיות ומסבירות להם שמדובר בתעמולה רוסית ומבקשות מהן לצנזר את ההפצה שלו (הדברים נאמרו בראיון של מארק צוקרברג לפודקסט של ג'ו רוגן - 26 לאוגוסט 22)  לרשתות החברתיות מצטרפות רשתות התקשורת המסורתיות הן הכתובה והן האלקטרונית. 

 כתוצאה מהפעלת הצנזורה נחסמו מספר חשבונות שפרסמו את הכתבה מהפוסט בינהם החשבון של דוברת הבית הלבן באותה תקופה קיילי מקאנייני.




ב 19 לאוקטובר התפרסם בפוליטיקו מכתבם של 51 בכירים לשעבר במערכת המודיעין האמריקאית שהצהירו על סמך הבנתם בעניני מודיעין והיוקרה המקצועית שלהם שסיפור הלפטופ של ביידן הוא למעשה מבצע השפעה רוסי. הכותרת של הכתבה הייתה "עשרות בכירים לשעבר במערכת המודיעין האמריקאית אומרים : הסיפור על האנטר ביידן הוא מבצע השפעה רוסי"

בין החותמים על המכתב: מזכירי הגנה, ראשי סוכניות מודיעין (CIA & DNI) ועוד. 
המכתב המלא כאן - https://www.politico.com/f/?id=00000175-4393-d7aa-af77-579f9b330000

ב 22 לאוקטובר התנהל הדיבייט השני בין הנשיא המכהן טראמפ למועמד לנשיאות ג'ו ביידן, במהלך העלה טראמפ את נושא הלפטופ של האנטר והאשים את המועמד ביידן בלקיחת כספים ממדינות זרות בעת היותו סגן הנשיא.

תשובתו של ביידן הייתה ש 50 ראשי מערכת המודיעין האמריקאי לשעבר הצהירו במכתב לעיתון שהאשמותיו של הנשיא טראמפ זה מבצע השפעה רוסי "כולם אמרו את זה, 5 ראשי CIA לשעבר (שמונו על ידי נשיאים משתי המפלגות) אמרו שמה שהוא (טראמפ אומר) זה ערמה של זבל" 

חלפו שנתיים ובבחירות האמצע שנערכו בשמיני לנובמבר זכו הרפ' ברוב בקונגרס. עם הרוב בקונגרס מגיע רוב בוועדות, סמכויות ושליטה על סדר היום. הוועדה לפיקוח על מערכת המשפט ברשות חבר הקונגרס מאוהיו ג'ים ג'ורדן וועדת הפיקוח על סוכניות המודיעין בראשות חבר הקונגרס מאוהיו מייקל טרנר החלו להתחקות אחר שורשי הפרשה.

ב 20 לאפריל שתי הוועדות מוציאות מכתב משותף למזכיר המדינה אנתוני בלינקן בו הן מפרטות את סיפור המעשה :
https://judiciary.house.gov/sites/evo-subsites/republicans-judiciary.house.gov/files/evo-media-document/2023-04-20-jdj-mt-to-blinken-re-public-statement-on-hunter-biden-emails_0.pdf


הוועדות ערכו שימוע למייקל מורל מי שהיה סגן ראש ה CIA וראש האירגון בפועל (פעמיים) שהוא אחד החותמים על המכתב. מורל ע"פ המכתב העיד שב 17 לאוקטובר 2020 אנתוני בלינקן,  שהיה אז היועץ של הקמפיין של המועמד ביידן לנושאי מדיניות חוץ, פונה עליו על מנת לדבר על פרשת האנטר ביידן שהתפרסמה.  על פי המכתב שנכתב לבלינקן ובוא מובאים ציטוטים מהעדות שנתןם מורל לפני הוועדה: עולים הדברים הבאים :

*  מורל הוא זה שייזם את המכתב
* לפני שיחת הטלפון עם בלינקן מורל לא חשב על לכתוב מכתב כזה ולפרסמו והשיחה עם בלינקן היא שגורמת לזה.

באותו יום ה 17 לאוקטובר בלינקן שולח מייל למורל בו הוא הוא מצטט כתבה מה USA Today בכתבה נאמר שה FBI בודק האם פרסום הסיפור על הלפטופ של האנטר ביידן הוא חלק ממבצע השפעה רוסי. 

* מורל יוזם את המכתב שמתפרסם ב 19 לאוקטובר.
* לאחר הדיבייט ב 22 לאוקטובר מצלצל אל מורל סטיב ריצ'טי מנהל הקמפיין של ביידן ומודה לו על פרסום המכתב
* ע"פ העדות של מורל הקמפיין של ביידן הוא שעזר עם פרסום המכתב ואמר לו לאיזה כתב בוושינגטון פוסט להעביר את המכתב, וכלל האסטרטגיה לפרסום המכתב נוהלה ע"י הקמפיין של ביידן 
* למורל ע"פ עדותו יש שתי מטרות בפרסום המכתב: השפעה על דעת הקהל האמריקאית ועזרה לקמפיין של סגן הנשיא לשעבר ביידן. 
* מכתבם של אותם לשעברים נכתב ללא שיש להם שום ידיעה שתוכנו נכון, ללא שהם קיבלו תדריך כלשהו שמצביע על מעורבות רוסית, ומטרת המכתב הייתה השפעה על המערכת הפוליטית בארה"ב כשלצורך כך מגוייסים יוקרתם המקצועית של אותם לשעברים והילת תפקידהם. בפועל ? הם פשוט משקרים בלי למצמץ ובלי להניד עפעף.

למורל יש גם שאיפות אישיות (תמיד יש) הוא רוצה להתמנות לראש ה CIA הבא.

הקמפיין של ביידן גומל למורל בעין יפה (לכאורה) ולקראת סוף נובמבר מקורות בקמפיין מוסרים שהוא המועמד המוביל להיות ראש ה CIA הבא בממשל ביידן.




בסופו של דבר המינוי לא יוצא לפועל ולתפקיד מתמנה וויליאם בארנס, הראש הנוכחי.

הסיפור זכה לאפס איזכורים על ידי כתבי החוץ בארץ. נדב אייל לא כתב על זה דבר, גיל תמרי וושינגטון לא כתב על זה מילה, ה"מומחים" לנושאי ארה"ב ששורצים בטוויטר ופייסבוק ורצים לפרסם כל גרף וכל פיפס לא כתבו על זה מילה. 

הסיפור בעיני מזעזע. אנשים יוצאים להלחם בכל העולם בשם הדמוקרטיה חוקיה וכלליה ובסוף מסתבר שהחוקים האלה לא מכובדים עי אותה שכבה ששולחת את כולנו להלחם ובוחרת בשקרים ותככים בלי סוף. בארץ זה לא מתנהל אחרת  (בעיקר סביב נתניהו) וההתנהלות הזאת יש בה פוטנציאל לפרוק הדמוקרטיה המערבית.

יש לא מעט קווים מקבילים בין המתרחש בארה"ב למתרחש בישראל. גם בישראל לשעברים חותמים על מכתבים בשביל להשפיע על תוצאות מערכות הבחירות כשלצורך כך הם משתמשים ביוקרתם המקצועית ובהילה המגיעה איתה,  בפועל הם פשוט משקרים לציבור בלי למצמץ ובלי להניד עפעף.

 בין השקרנים היותר קולניים אפשר למנות את אהוד ברק, משה יעלון, דני חלוץ ובני גנץ.
















Comments

Popular posts from this blog

סיפורו של החמאס. פתח הדברים יחסי ארה"ב - קטאר.

שובה של עסקת הצוללות - המקורית

רקוויאם לראש שב"כ